word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Thursday, March 28, 2013

minggu ke 3

salam..
hari ni genap 3 minggu aku jadi dietitian kat kk hiliran ni..eyh..bukan dietitian tapi student intern saje..
bese la dietitian cuti 2 hari maka aku pun mula la nak feeling-feeling dietitian sebenar..padahal tak cukup tangan nak menyalin log book..baru sentap feeling student smule..

3 minggu

rase sekejap giler..sebabnye..tiap2 hari memang klinik tak pernah lengang dengan patient..almost everyday aku kena bagi talk untuk group counselling..aku pun macam feeling-feeling penceramah gitu..verangann!!

bukan nak bangga diri..setekat nak bagi talk pasal DM, GDM, HPT, HPL sile la panggil aku je bagi talk..gile vangga..haha
seriously terlalu ramai patient sampai terpaksa ade 2, 3sesi untuk ceramah-ceramah sehari gitu..patient pulak ikot ske hati drg je nak dtg pukul brapa even dah bgtaw siap-siap suh datang pukul 9..bila dah datang ikot suke hati gini le jadinye..keikhlasan bekerja pun melayang..just fikir nak abeskan sesi pagi dengan pantas seperti bullet train saje..

ape yang seronok kat kk ni adelah bile dietitian superb best..staff nurse peramah..staff lain juge begitu..doktor-doktor pun best peramah dan tak sombong..cume ade seorang yang mulut taraf longkang..bese la dalam setandan kelapa mesti ade yang buruk..hehe..
tapi aku abaikan saje makhluk itu..ahhh ade aku kesah..

bila kerja kat kk ni ..dietitian terpaksa cover banyak kk lain lagi..so every monday mmg kami2 akan bermusafir ke klinik lain la..seronok juge..pegi banyak tempat..banyak ragamnye..banyak pengalaman..

makanya tinggal lagi seminggu nak bertapa di kk ni sebelum berangkat ke HSNZ untuk special unit..hohoi tak sabar nak grad..cite pasal grad ni sbenarnye buat aku pening lagi sekali..tak taw nak sambung ke nak keje..



~thanx for reading..feel free to drop by~

No comments:

Post a Comment