word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Friday, March 22, 2013

kena sedar siapa kita

salam jumaat semua!!
semoga hepi2 je semua...
aku bahagia berada dirumah ape tidoknye makan cukup..hik3


ok hari aku cakap sesuatu..mmg post aku kadang-kadang adalah menyatakan perasaan tidak puas hati aku sebenarnya..(actually bkn kadang-kadang..tapi selalu)

ok. last week kan aku pernah tulis status ni kat fb





ok fine..kadang-kadang kite dah rase dah diri kite ni terbaik..tapi sebenarnye dalam tak sedar sebenarnya kite ni mendatangkan masalah pada org lain..

makanya sebab tu la kite kena terima setiap teguran yang kita dapat..jagan nak keras kepala sangat..lebih tepat lagi tak payah nak bangga-bangga diri kita ni "TAK HIPOKRIT"

aku seriously tak berapa nak setuju sangat dengan manuasia yang selalu cakap cmni:



 "AKU LAGI SUKA JADI DIRI SENDIRI..TANAK IKUT CARA ORANG..AKU TANAK HIPOKRIT"



memanglah enak-enak saje ko cakap camni..siap confident bagai kan..eyhhh..eyhhh tapi ko sedar tak sikap ko ni sebenarnya menyusahkan org lain..ko memang tak terasa sebab ko sebenarnya overconfident..hakikatnya bukan ko yang terima kutukan..tapi orang lain yang terpaksa dengar segala kutukan..

memanglah kita tak kan dapat puaskan hati semua orang..tapi tak boleh ke hidup kita ni menyenangkan hati orang sket.. sebenarnye pada aku tak salah kite berubah sikit..sebab kita menumpang tempat orang..so of course kite kena ikot rentak org lain..


tak malu ke kite bile terpaksa menyusahkan org lain yang sepatotnya tak perlu bertanggungjawab atas perangai kita yang tak bertanggungjawab..yang tak menepati masa..yang tak mengikut peraturan..tak malu ke kite ni?? bontot kuali pun mungkin segan-segan silu..inikan kite manusia..


sila bukak mata luas-luas..dengar jelas2..jangan pentingkan diri sendiri sangat..ingat sikit pasal orang lain..sebenarnya bukan kena ubah diri kita untuk org lain pun..tapiii  UBAH PERANGAI BURUK KITA SAJE!

ini peringatan kedua dari aku untuk diri sendiri juga



"KALAU KITE TAK BOLEH MENYENANGKAN ORANG LAIN..JANGAN PULA KITE MENYUSAHKAN ORANG TERSEBUT"


sekian.



nota kaki: aku mmg tak puas hati bila aku yang terpaksa menjadi mangsa leteran hanya kerana kesalahan orang lain.. hakikatnya bukan individu tu saje yang terima kutukan..tapi akan berlanjutan ke generasi akan datang..jadi apelagi tolong sedar sikit diri kite ni..kite selalu dengan org cerita masalah orang lain kat kite..tak pernah ke kite terfikir kite kena mengelak semua tu..haih..kalau la aku ade kekuatan nak cakap depan-depan kan senang..



~thanx for reading..feel free to drop by~


No comments:

Post a Comment