word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Thursday, April 26, 2012

kenangan abadi pulau perhentian..

salam..


tetiba terrajin nak update blog..mungkin sebab rasa sedikit kelegaan lepas presant proposal FYP..alhamdulillah everythings is fine..nope..actually not everything..ngee..macam biasa there is some lack here and there..

ok..pas few week kami ke Pulau Perhentian.. kami disini merujuk kepada student dietetik yang ke misi khidmat komuniti MIKOM..

so, kali aku diberi tugas yang agak mencabar..iaitu ditugaskan untuk menjayakan sebuah program pembangunan diri a.k.a program motivasi untuk adik-adik darjah 6 dan 5 di SK Pulau Perhentian..btw ini adalah first time program yang aku sendiri conduct and sendiri construct dengan bantuan kawan-kawan lain..sebelum ini just jadi fasi2 yang tersedia tugas..alhamdulillah team members sangat-sangat membantu..xillion thnx to ari..shalin..azi..asma..ikram..rai..dan wani..xillion thnx juga pada En. Fadli and En. Nasir (pegawai-pegawai yang sangat banyak membantu)

tapi untuk menjayakan program ni bukanlah sesenang yang dinyatakan..banyak benda yang perlu di titikan beratkan..sedangkan diri sediri tunggang-langgang ..inikan pula nak memberi sedikit suntikan semangat kepada orang lain..almost 4 weeks before program ni diadakan..aku dah start survey teknik2 yang sesuai untuk adik-adik sekolah rendah..berbekalkan sedikit pengalaman yang di kutip masa zaman sekolah dan juga berkat bantuan guru2 kaunseling yang aku kenal dan juga team fasilitator dari universiti lain, akhirnya aku berjaya conduct satu program..

gambar sekitar program tersebut..

bersama kakak fasi- credit shalin


perbentangan setiap kumpulan

sharing experience as pakar bedah otak






actually banyak lagi gamabr2..tapi ingatkan dalam camera sendiri..puas digodek2 tak jumpa..rupa-rupanya dalam camera kwn2 lain..will update soon..*kalau rajin la..

btw..rasa rindu pada adik-adik ni..drg banyak buat aku rasa bersyukur berada ditempat sekarang..betapa susahnya nak capai apa yang kita impikan..inilah cermin aku zaman-zaman dulu mungkin.. even thought aku mmg dilahirkan dalam family yang agak kuat disiplin psl study2 ni..abah mmg sangat2 ambil berat psl study kami adik beradik..tp aku boleh tengok diri aku dalam diri mereka..

since darjah 4 lagi aku punya impian nak masuk boarding school..alhamdulillah doa itu termakbul..tapi lepas tu aku banyak main2..heee
tapi seriously aku sangat bersyukur.. honestly aku mmg nampak banyak perbezaan aku dan kwn2 aku yang dari sekolah biasa..bukan dari pelajaran..tp in term of self confident..self actualization..soft skills n banyak lagi...anak-anak aku nnti nak anta boarding school jgk la..boleh?..itupun kalu bapak drg kasi la..ngahaha..ok stop..

aku doakan adik-adik ni berjaya di dunia dan akhirat..semoga apa yanag kami sampaikan memberi manfaat kepada meraka..
insyaAllah kalau ade rezeki aku nak lagi ke pulau tersebut..subhanallah sangat cantik!

wsalam..








~thanx for reading..feel free to drop by~

No comments:

Post a Comment