word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Tuesday, March 8, 2016

a letter to my self



Salam,

Dear me, MySelf, and I,

Today dah 9 bulan kerja as dietitian, tolak maternity leaves 2 bulan so jadi 7 bulan la.. perasaan?
erm.. bersyukur Allah masih murahkan rezeki aku ada jugak kerja.. but somehow rasa bosan gila kerja macam ni.. kadang-kadang hari yang rajin seronok jumpa patient, kadang-kadang rasa down..macam stranded kat sini..pfff

mungkin sebab diusia muda remaja (*muda remaja la sangat) camni terpaksa menjadi seorang ketua jabatan, which is aku rasa sangat tak layak, patut yang lebih berusia lagi yang jadi.. tapi no choice.. sungguh pun ada elaun tapi aku tak rasa berbaloi langsung.. I need my remaja timeeeee..

setiap hari pergi kerja with no spirit.. balik rumah fikir kerja untuk hari esok, lusa, tulat, tubir.. and list goes on..

penat weh, admin work, jumpa patient, community talk, health screening talk, consultation, kitchen, staff.. kadang-kadang fikir seronok juge jadi kerani je.. duduk je setempat.. tak perlun nak mingle around..

tapi dalam masa 7 bulan ni terlampau banyak yang aku belajar, ok.. aku patut bersyukur disitu..

one day tertengok cerita tundukkan playboy itu pukul 7 pm (*tertengok ok..in case my husband read this..haha).. i got something which is aku patut bersyukur masih ada rezeki , Allah masih sayang, He gives us what we need, not what we want..

but im still looking the best in my life, which is i also do not know what is that..rasa macam nak sambung study pun ade..


Tuhanku,
Kau murahkanlah rezeki buatku dan seluruh keluargaku...






sincerely,
me





~thanx for reading..feel free to drop by~

No comments:

Post a Comment