word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Saturday, June 8, 2013

rindu yang melampau..

salam...
dah 4 minggu di bumi KL..honestly bukan jiwa aku KL ni rupa-rupanya.. to be precise PPUM, kolej ke 6 dan cafe ..huuu.. kalau family dekat maybe aku tak kan rasa macam ni..everytime aku rase sangat crowded..no space to breath..

asyik-asyik nak cerita pasal sedih je..lempang baru taw...rase rindu sangat kat mak..abah..alif dan adik maryam ..sebab kami telah bersama selama 4 minggu.. sekarang rase menyesal pulak selalu merungut kena hantar alif pegi school pagi-pagi..menyesal pulak selalu berdalih bila alif mintak ajar something.. huu..biasala bila tak merasa kehilangan kita tak kan rase menyesal..tak sabar nak habeskan 2 minggu lagi..tapi takut nak lalui 1 minggu yang sangat hectic.. banyak kerja tertangguh..rasa tak tertanggung dah penatnya badan ni..rasa nak tercabut semua sendi..I wonder how la student-student medic bleh bertahan dengan semua ni..aku memang salute la dengan drg ni..tapi Allah dah tentukan semua kejadian berhikmah..kalau student medic mungkin just berkejar untuk lulus je..tapi aku berkejar untuk dapatkan grade yang tinggi..so mungkin effortnya sama cuma cara deliver yang berbeza..

patot la dietitian kat sini sampai kena ambik cuti untuk buat kerja drg..eventhough kerja pejabat should be settle kat ofis..tapi memnag tak sempat pun kalau tengok drg..how I wish to be like them..yang sgat strong basic..sangat kritikal thinking..buat kerja bersungguh..ini kali pertama aku jumpa sekumpulan dietitian yang workaholic..sebelum ni dengan pemerhatian dan cerita dari kawan-kawan dietitian macam tak menyerlah sangat.. teringat kata-kata seorang dietitian ni:

 "kalau kita berdiam diri je..takde effort buat program ke ape ke..so sampai bila orang tak kan nampak tugas dan keperluan sebenar dietitian..so macam mana nak tambah post lagi"

yup sekarang aku dah nampak..

ni gambar masa raya beberapa tahun yang lepas..mase ni abah gemuk lagi..sekranag abah dah tersangat kurus,..rase sedih plak..huhu


~thanx for reading..feel free to drop by~

No comments:

Post a Comment