word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Saturday, May 25, 2013

Musim orang masuk U

salam..hye everyone..
hoii bajet ramai ja baca blog..haktuihh..

hai-hai.jom masuk U..hik3..aku baru je sedar dah musim bebudak lepas SPM daftar U sekarang ni..itu pun aku pelik bin ajaib apesal la ramai benor bebudak datang kolej keenam ni dengan parents drg..siap tanya aku lagi mana dewan segala..dan aku pun terkulat-kulat sendirian sebab tak taw weh..ini bukan U aku...sroottt..sroottt..

tetiba mengimbas kenangan 5 tahun lepas..cewahh..baru sedar dah berumur rupanya aku ni..ecece..patut la mak salu cakap... mak waktu umur macam aku ni dah ade anak 3 org bila aku buat perangai..hehe..aku bukan apa..kadang-kadang terdatang perangai bebudak nak merajuk kan..sebab ingat muda-muda remaja lagi..hehe..dasar sgt..

so 5 tahun lepas aku dapat 2 tawaran lepas SPM tu kan..1st daapt matrix setahun kat Kolej matrikulasi Kedah kat changlun nun jauh di sana.. second aku dapat asasi sains pertanian UPM..nak pilih nak pegi mana pun dah konflik terlampau kat aku..yela dah la tak bijak kan..kalu orang lain status bajet2 dalam PASUM la..IB la..foudation sana ..foundation sini..aku pulak hanya mampu matrix dengan asasi pertanian je..jom bertani..hoiii!!!

tak glemer lansung tawaran untuk aku..haha..tapi ini pun dah cukup bagi konflik kat aku..so aku kan macam nak g matrix..tapi macam jauh sangat..tambahan lagi antara 3 pilihan matrix aku..satu pun tak mengena..aku mintak matrix pahang, johor dan melaka..sekali dapat kedah..sedih lagi..mula-mula aku nak mintak matrix penang..pastu abah aku cakap jauh sangat..die tak larat nak hantar nanti..so aku mintak la yang 3 tu..hooii tak dapat!!

so aku pun macam buat keputusan tragis nak pegi UPM jela asasi sains pertanian..bajet2 nanti nak kerja felda la macam abah..bonus banyak woooo...abah kate kalu ade degree dalam pertanian cepat naik pangkat..aku pun ape lagi ..duit..duit.duit...dasar sangat..

so dah nekad la kan nak g UPM tuh..skali abah tak bagi..die cakap perempuan tak sesuai masuk ladang..padahal aku tahu tujuaan asal die nak aku pegi matrix ..struggle giler2 dan ambik medic..so sedih lagi kat situ..aku sedar hakikatnya aku memang tak minat biology tak aku memang sedar aku tak layak nak ambik medic..sedih lagi

so aku pun tekad pegi matrix..so otw g matrix tu lalu la kan dekat matrix penang..tetiba menangis sebab aritu nak mintak matrix penang..tapi abah tak bagu..hoi..sedih lagi..

aku kuatkan hati jugak time tu..so as aaku mention aku tak suka biology kan..aku memang nak ambik sains fizikal kt matrix tuh..nak jadi engineer kenkonon..tapi abah kan nak suh aku ambik sains hayat..so aku sedih lagi..tapi aku terfikir takpelah abah dah banyak berkorban untuk aku..why not aku gembirakan ahti dia..dan aku pasti mesti ada hikmah..maka aku pun ambik la sains hayat..kawan pertama aku jumpa kat sana..shida n fairul..kemana sahaja bertiga..tapi dalam beberapa minggu fairul dapat tawaran buat tesl..aku sedih..dah la 3 org 4 orang je budak sekolah aku dat kedah..aku..adilah..haris dan arina..tp arina pegi UIA..so nmpak tak aku rase lonely gile..macam insan terbuang..kadang-kadang aku rase adekah matrix kedah untuk org-org nakal..sebab aku dan adilah nakal dlu kat sekolah..hak3..gilos..nasib baik shida xdapat maktab..tetiba doa gitu..haha..kejam..tapi rezeki shida tetap jadi cikgu akhirnya..

tapi aku dah kecewakan abah..dengan result matrix yang tak seberapa aku tak layak ambik medic..sob..sobsss...tapi aku nak bawak balik menantu budak medic..haha...bengom..ok sekian saje cerita lepas SPM aku..nanti nak cite pasal UniSZA plak la..kan dah final sem..so jom taching-taching.. =P



insan-insan yang menceriakan hari-hari aku di KMK



rumate yang sgt sporting


classmate sem 1 dan sem 2


sem 1






inilah hari pertama di KMK..insan-insan terawal yg aku jumpa..

bestie

bestie





ahhhh..tetiba rindu semua!!!

sekian..korang kawen jgn lupa jemput aku..walaupun tak taw aku bleh pg ke tak..hehe..

sekian..






~thanx for reading..feel free to drop by~

No comments:

Post a Comment