word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Monday, February 25, 2013

dulu dan kini

salam.. semalam aku tumpang bilik kawan di asrama Maidam..rase janggal selepas hampir 6 bulan meninggalkan Maidam..rasa semuanya lain..nak pegi toilet pun was2 betul ke tak jalan tu * ok ini mmg melampau ..dasar lupa daratan

padahal di situ lah tempat aku bermula..3 tahun penuh dengan kenangan..bilik yg sama tak pernah tukar..tapi kini semua terasa lain..rasa asing.. insyaAllah lagi 2 mnggu situ akan jadi rumah kedua untuk aku lagi..mampukah kenangan lama berulang??

ok ini bukanlah tujuan aku nak celoteh ni..
semalam aku pegi beli tiket bas nak balik bandar K..penuh sesak MBKT.. hampir semu kaunter tiket tutup..was2 ingatkan dah takde bas jalan sempena lawatan perdana menteri ke Terengganu..semua org bertumpu ke kawasan tengah MBKT.. yg berniaga sanggup tutup kedai bagai.. cameraman pun penuh tak kira sekecik zarah hingga ke besar gedabak saiz camera.. jenis yang lame ke jenis yang baru ke semua ada..aku malas nk ambik pusing benda-benda. cmni.. tujuan aku just nk beli tiket je dan nak settlekan hal-hal thesis.. tapi ade bebrapa scenario yng menarik aku perhatikan *yg menarik bg aku la kan..

scenario 1: di tangga MBKT
aku tengok ramai sangat orang tengah ambik gamba.. aku fikir owh ni mesti org besar2 datang ni pastu nak bergamba ..tapi rase leik jugak kan..kenapelah mesti kat situ..rupa-rupanya ade 2 org budak pegang kain putuh dengan tulisan "MAT SAID.........." aku tak perasan tulisan merah tu.. 2 org budak ni mengikut perkiraan aku mungkin lingkungan umur budak2 u ..drg kena halau dengan polis.. aku dengar budak2 berdua ni janji dah nak balik dan tak dtg lagi..

pada aku..ini hanyalah menempah malu..kalau berani buat la betul2..bile diherdik menikus.. dan terus balik.. apekah ini..

scenario 2 : di bahagian luar MBKT




yang paling aku pelik sepanduk yang tulis "KEKALKAN PASAR PAYANG"

dalam hati aku..apekah ini..bukan ke pasar pasang elok2 je terletak..
dan lagi sekali aku confuse bila one of my FB friend cakap psl payang akan digatikan dengan hotel..

so, mlm tu aku call kakak tanya pasal kes pasar payang ni.. hey org Temerloh lg up to date pasal isu-isu ni ok.. baru kini aku sedar dunia aku hanyalah thesis, praktikal, case write up, presentation case dan diet counselling.. erk..typical me.. hey inilah yang kawan-kawan aku cakap aku ni fokus tak bertempat..

dan aku rase dah berapa lama aku tak sentuh surat khabar..eyh tipu..last week baru baca..tp hanya selected topic saje..
katak di bawah tempurung adalah point pertama aku kali ni untuk diri sendiri

makanya second point aku hari ni kenapa mesti gantikan pasar payang tersebut...

aku seriously tak boleh terima bende-benda mcam ni..
ape yang nak dibanggakan sangat dengan hotel mahal-mahal..eventhough itu adalha penyumbang kepada ekonomi..but then bagi aku orang yang cintakan subject sejarah mase sekolah dulu..aku lebih suka benda yang lama dikekalkan..itulah yang dinamakan sentimental value.. hey seriously aku mmg xde kepentingan pun dengan pasar payang tu.. nak beli kain sutera pun belum mampu.. but then aku suka jalan-jalan situ..sungguh pn bangunan macam muzium je ..kaler tak striking.. tapi aku tetap sukakan suasana kat situ..so sila jangan ambil PASAR PAYANG KAMI!!!


aahhh..tetibe emo..
lagi xbleh blah membuktikan katak dibawah tempurung aku hari ni adalah.. bila HOD suruh bc pasal article susu dari New Zealand yg ada dicyandiarnide (DCD).. aku pun macam biasa belek2 dulu article tu sebelum baca.. dalam hati aku apekah ini..

tengok2 tarikhnya 28 January 2013..erk hello dah sebulan dah ko isu ni..aku baru nak taw... waaaa..  mmg terbukti sangat aku ni katak dibawah tempurung.. sobss..sobsss...



sekian luahan hati..
~thanx for reading..feel free to drop by~

No comments:

Post a Comment