word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Friday, December 28, 2018

Jatuh Bangun 2018

Assalamualaikum,

Hari ni Jumaat terakhir untuk 2018, alhamdulillah berjaya lalui dengan jayanya walaupun terlalu banyak dugaan. definitely year 2018 is not our year. bukan bersungut, tapi ummi coretkan sebagai kenangan di masa akan datang.

awal tahun bulan February, baru masuk kerja dari maternity leaves, aydin eusuff di usia 2 bulan warded 4 hari sebab batuk-batuk yang teruk sampai susah nak bernafas. ummi serba salah nak cuti lagi, kerja terlampau banyak baru naik cuti, tapi terpaksa cuti lagi. tapi what to do, ummi kerja untuk keselesaan keluarga kita, bukan untuk abaikan tanggungjawab. Alhamdulillah mak dengan tuk banyak tolong kita, datang jaga kakak.

masuk March ummi pulak on off demam, diarrhea, UTI, sampai Ogos keadaan macam ni. dari bulan May ummi start sakit ulu hati yang ummi ingatkan gastrik tu. hampir setiap bulan akan ada ambik MC, sampailah quota MC ummi pun dah habis.

September ummi start sakit teruk, dan masa ni la baru tahu ummi ada gallstone. bulan september jugak tok ma sakit masuk wad. public holiday september yang ummi rancang nak potty train kakak habis macam tu je. sampai sekarang kakak tak pass lagi potty train. haha.

bulan oktober tok ma pergi tinggalkan kita, dugaan yang besar buat keluarga kita. masa ni ummi baru sedar, suami, anak-anak, mak ayah, keluarga adalah pinjaman semata-mata. bila masa sampai Allah nak ambik, Dia akan ambik. ummi belajar untuk redha dengan ujian Allah. hargailah semua orang disekeliling kita sebelum kita menyesal. huhu

november, ummi sakit makin kuat, alhamdulillah 12/11/2018 ummi berjaya jalani laparoscopic cholecystectomy.

december ingatkan dah sihat sepenuhnya, tapi still tak sihat, haha. ummi diarrhea lagi, tengah tulis ni pun sakit perut oi. sabor jela. alhamdulillah jugak abi dapat panggilan untuk tunaikan umrah 2019, ummi gembira pada masa yang sama sedih jugak, sebab ummi yang beria nak pegi tapi belum ada rezeki. haha. takpe la inshaAllah next time ada rezeki ummi dan anak-anak pulak.


apa-apa pun alhamdulillah thuma alhamdulillah untuk semua atas izinNya.

pray for better 2019.inshaAllah.



No comments:

Post a Comment