word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Wednesday, April 17, 2013

random

salam..

dalam kalut-kalut dua minggu ni dan hari ni aku bertapak lagi ke Maidam..tempat kencingberaktidurmakan dulu-dulu..hik3

kali ni rasa suasana lain di Maidam..sejuk dan nyaman je..tak macam 2 minggu lepas ..panas terik..rasa membahang..tapi walaupun smeua orang merungut panas sebab hampir 3 minggu bumi Kuala Terengganu tak dituruni hujan..tapi aku antara insan yang bersyukur..bukan nak riak diri baik sangat..tapi aku bersyukur sebab tak hujanlah segala urusan praktikal aku di KK Hiliran tu berjalan lancar..maklumlah aku kan merempit je..hehe..kang kalu hujan basah kuyup pulak keenn..

kali ni mungkin yang terakhir dah kot bertapak disini sebagai penghuni itu pun kalau final exam nanti stay di kampus Gong Badak..makanya kedatangan kali ni harus angut semua barang bawak balik rumah..

haih macam nomad pule kn..

2 minggu ini banyak kejutan..macam post aku yang lepas tu kan.. 

so tetiba je balik rumah mak cakap nak buat makan-makan sempena birthday khalisha yang ke 2..
oioii..tak sedar masa berlalu..dah besar dah puteri khalisha ni..dah jadi big sister..

so pepagi bangun membantu ape yang patut..since just makan kecil2 je ajak budak2 jela kan..konon2 nak buat pukul 10 pagi sebab bonda dan ayah dia nak balik petang tu jugak..sekali bersiap-siap bagai tetamu dah ramai datang..sedangkan tuan rumah tak mandi pun lagi..tapi aku kesah ape..mmg dah hobi malas mandi..hik3..bukan org bau pun..




HAPPY BIRTHDAY ATAKKK!!



syu doakan atak menjadi anak solehah dan menyenangkan * atak = kakak

sekarang tinggal lagi 3 minggu insyaAllah akan ke PPUM untuk praktikal special unit..tapi hati still rase tak best..erm..kena sentiasa ingatkan hati ni tentang hikmah..sebenarnya banyak sebab kenapa aku jadi tak suka rase tak best..antaranya:

- jauh dari family..kenapalah sekarang jadi makin manja..asyik nak balik je..padahal dari form 1 duk asrama ok je..

- jauh dari en. kesayangan..ok ini memang gedik..haha

- start lewat dari kawan-kawan lain..makanya akan habis lewat dari orang lain..waaaa..rase jauh je nak gapai 'grad' walau hakikatnya akan exam bersama-sama dengan kawan-kawan lain jugak nanti

- susah nak cari tempat tinggal..dala buta KL..sobs.sobss.. tapi alhamdulillah atas bantuan kawan-kawan dan lecturer insyaAllah akan apply kolej kediaman di um je..hopefully adelah rezeki aku..

- duit melayang-layang..sem ni aim untuk benda lain..malangnya benda lain pulak buat hal..


owhhoowwhh sentiasa kena positif kan hati..keep reminding ..semua yang berlaku pasti ada hikmah..


sekian.

anak buah baru

No comments:

Post a Comment