word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Wednesday, September 12, 2012

hijrah

salam..finally ada kesempatan untuk menaip kat sini..since this week sangat busy dengan pindah randah dan juga 1st week of clinical attachment. alhamdulillah this is the first time blogging sejak pindah kampus gong badak..
berhijrah dari kolej kediaman Maidam ke kolej kediaman di kampus Gong Badak..satu keputusan yang sukar diterima pada awalnya..tersangatlah banyak dugaan dengan semua yang terjadi..terpaksa berpindah selepas sehari tamat catering attachment..dengan penat yang belum hilang..dengan barang yang sangat banyak selepas 3 tahun.. seriously berada di peringkat stress yang amat sangat..terasa memberontak dengan semua yang terjadi..kenapa mesti kami yg berkorban? kenapa mesti kami yg diketepi kan..? ape kurangnya kami..? apa lebihnya mereka..? macam fikir..timbul pelbagai perasaan marah geram dan sakit hati..
but then bila difikirkan balik.. its ok..setiap yang terjadi pasti ada hikmah.. mungkin ini yang dipanggil sebagai HIJRAH

ehsan en google


maksud hijrah: 

Hijrah berasal daripada kata kerja hajara (هجر) bermaksud meninggalkan, memutuskan atau keluar dari sebuah negeri ke negeri yang lain. (sumber)


so this is what we call as hijrah..
walaupun untuk 3 hari pertama sangat sukar..dengan keadaan tempat baru..housemate baru..roomate baru..segalanya yang baru yang tak menepati citarasa (macam lah maidam menepati citarasa sangat..muahaha)..well biasalah manusia akan berasa susah bila terpaksa meninggalkan zon selesa mereka..
sekarang dah rasa stable sikit dengan keadaan kat sini..takpelah..mesti ada hikmahnya..dan aku percaya Allah takkan menguji manusia lebih dari kemampuannya..dan aku masih mampu mengatasi segala perasaan dan masalah di sini..

wslm..



* tahun 2012 mungkin adalah tahun berhijrah bagi aku dan keluarga.. 1st dari temeloh ke kuala lipis.. 2nd k.lipis ke kuala terengganu..third dari kuala terengganu ke kuala berang..dan ini dari kolej kediaman maidam ke kolej kediaman di gong badak..
eyh baru aku perasan family aku asyik pindah ke kuala2 je..tahun ni jugak banyak sangat kebetulan yg di discover contohnya.. no dekat suis besar elektrik kat rumah sama dengan plat hilux baru..dan semua kereta dalam keluarga aku no platnya berakhir dengan no 3... so apekah no plat yg sesuai untuk kereta aku??..ngee


~thanx for reading..feel free to drop by~

No comments:

Post a Comment