word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Monday, January 4, 2010

ketika cinta bertasbih


KETIKA CINTA BERTASBIH

aku bau jek menghabeskan novel ni yg episod 1...
memeng sgt best..tak rugi aku peruntukkan duit aku tuk beli novel ni.pade mulanye aku tak tau pom kewujudan novel ni. aku just dengar lagu die yg dinyanyikan oleh Melly Goeslow dan Amee.then aku post kan lagu tu kat fesbuk. then ade la kawan aku bgtau yg novel die sgt best. waktu tu aku tak teruja pon nak cari novel ni. and 1 day aku pegi kedai buku tuk cari buku motivasi terbaru Dr. H.M Tuah. tapi tak jumpa. so aku pom bergerak la ke bahagian novel. then mungkin rezeki tuan kedai tu kot. aku yg tak berniat tuk beli novel KETIKA CINTA BERTASBIH ni terus jek amik n bayar tanpa pikir pnjang. pade mule nya aku ase nyesal gak beli novel ni. coz nampak cam bosan n permulaan nya tak menarik perhatian aku. tapi aku teruskan gak membaca nya. then tibe2 aku terus jatuh cinta kat novel ni..ahaha.

cerita die agak menarik. banyak pengajaran yg aku dapat dari novel ni. setiap orang Allah S.W.T kurniakan kelebihan dan ada kekurangannya yang tersendiri. contohnya dalam novel ni watak utama die nama AZZAM. bukan adik Azzam yang dalam idola kecil tu. tapi name sebenarnya khairul azam. beliau punya kekurangan dalam bentuk kewangan. tapi Allah S.W.T Maha Adil. Dia telah mngurniakan si AZZAM ni dgn iman yang kuat dan kesucian diri. dan watak sebaliknya adalah FURQAN beliau pnya kelebihan sebagai anak org berada dan pelajar yg cemerlang dgn lulusan master. tapi Allah S.W.T telah mngujinya dgn memberi keaiban dan pnyakit AIDS. kamu semua jgn terclp. FURQAN itu baik dan juga beriman. tapi kuasa Allah mengujinya..

neway kalau anda membacanya sendiri. aku rase lagi best kot. nyata memang sgt best.
penulisnya sama dengan penulis cerita AYAT-AYAT CINTA yang korang gilakan dulu ..hhaaahaha
kalu iti heronya FAHRI n kali ni heronya AZZAM.

MALANGNYA AKU BELOM BELI NOVEL EPISOD 2
sgt sedey..bila aku nak g kedai buku neh
adoyai

No comments:

Post a Comment