word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Friday, June 27, 2014

sahabat antara angin, bumi dan langit



S.A.H.A.B.A.T


apa beza sahabat dengan kawan?
* soalan yang agak rare ditujukan kepada aku


jujurnya aku tak tahu nak jawab apa


jujurnya lagi kalau ikut pemahaman aku, aku kurang sahabat.. kategori kawan ramai tapi sahabat boleh bilang guna jari je..tu pun macam lebih jari mungkin.. *ape kau mengarut ni zetty.lol



aku cuba kenal pasti kenapa aku kurang sahabat..ermmm..
pertama mungkin sebab aku asyik pindah sekolah je..
kedua mungkin aku ni jenis tak suka keluar bermain dengan kawan-kawan..
ketiga mungkin aku bukan juga sahabat yang baik ..* dushhhh padu sangat lempangan ini



berbalik pada soalan yang ditanya pada aku tadi..katanya sahabat ada macam-macam  jenis..mungkin kot ^__^



tapi...

aku dapat kenal pasti tiga jenis kat atas ni je..

angin....bumi....langit


langit

sahabat jenis ni macam wujud je..yang kita nampak dia..sentiasa nampak dia hebat.. hari-hari nampak..hari-hari pandang..tapi..tak tercapai dek tangan..betapa jauhnya jurang kita dan langit macam tu la juga jauhnya jurang kita dengan sahabat tadi.. aku pun ramai sahabat jenis macam ni..kalau aku bila tengok langit perasaan macam nak pergi sentuh je..teringin nak kepal-kepal awan.. aku juga teringin nak berdampaing dengan insan sehebat langit yang tinggi..


bumi

setelah membuat kajian aku dapati jenis macam ni yang banyak wujud.. sentiasa sentuh..dekat..tapi selalu dilupakan..mcam kita pijak bumi tu..selalu pijak tapi tak pernah ambil tahu.. dia dekat..dia paling prihatin..dia paling baik..tapi dia yang sering kita lupa..


angin

antara banyak-banyak jenis sahabat..aku teringin nak jadi macma angin..bukan sebab berangin dengan kehebatan diri ye.. tapi yang tak nampak..tak nampak tapi rasa sentuhan dia..setiap kata-katanya mungkin berhikmah..




[Fakta]

* macam rare sangat aku nulis gini..lol..selepas dibaca berulang kali draft post ni aku nak gelak guling-guling pun ade..ini bukan zetty yang sebenar..mihmihmih...

*tetiba touching nak tulis gini sebab semalam ada junior iolss msg ucap terima kasih kerana menjadi kakak yang baik dan sahabat yang baik untuk dia.. katanya jauh tapi rasa dekat..lol sangat ni..hikhikhik





sekian







uhibbuki fillah!


~thanx for reading..feel free to drop by~

No comments:

Post a Comment