word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Thursday, April 10, 2014

I love my life

salam..hello peeps!
wahhh tajuk nak win sokmo..
yaaa..tapi that is what i feel right now..
yaa..again..happiness tak kan datang kalau tak di cari..
yaa..im happy with my life now and suppose forever..

balik rumah after sebulan lebih jauh dari family such a beautiful heaven walaupun sekejap je..
dan sekarang aku dah mula rindukan makabah..anak2 buah..rumah..my car and everything..sobsss..
dasar manja!

disebabkan kerja aku ni susah nak dapat cuti so aku kena plan cantik-cantik bila nak apply cuti..aktiviti yang nak buat..tapi plan cantik macam mana pun..kalau Allah tak izinkan tetap tak jalan..plan cuti 3 hari just nak balik rehat-rehat kat rumah..tapi rupa-rupanya makabah ada plan lain dah..so terpaksa ubah semua jadual aku..sobss..takpe semoga Allah redha..

tapi alhamdulillah semua yang plan berjaya juga dipenuhi even kesuntukan masa

fine mukadimah panjang ya amat..tak kena lansung dengan tajuk..
ok aku sebenarnya nak cakap my life getting better..Allah bagi banyak nikmat in term of cara yang berbeza..betul la Allah tak kan bagi apa yang kita nak..tapi Dia akan bagi apa yang kita perlukan..being away from parents..from home..from family buat aku lebih menghargai..
jujurnye sebelum aku tak serapat sekarang dengan parents..sekarang lebih open..aku boleh share everything dengan makabah termasuk future planning..itulah salah satu hikmahnye kan..sebelum ni nak cerita kat parents macam rasa lain..rupa-rupanya makabah lebih memahami..

ok cukup merapu..aku nak share satu gambar ni actually..aku dapat kat signboard kat satu tempat pembinaan MRT kt KL ni time on the way nak balik office.. jalan jam giler..semua org macam merungut..hon toksah cite la kan..ini kategori manusia type A..mihmihmih..

tapi tepat sekali kot sign board die kat bawah ni..

 "kesulitan kini untuk keselesaan masa depan"

deep sgt maksudnya..






ok tu je aku nak merapu..by peeps..till we meet again..wahh gettew... =)


[kredit]








~thanx for reading..feel free to drop by~

No comments:

Post a Comment