word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Monday, July 29, 2013

future planning

salam..


bercerita pasal future planning ni yang buat aku lemah dan lemau semangat ni..huu..

masa kat tadika berlumba-lumba nak masuk darjah 1

dah darjah 6 terkejar-kejar nak masuk sekolah asrama penuh

dah form 5 terkulat-kulat nak pilih nak pergi foundation ape sementelah result SPM tak begitu mengairahkan

dah habis matrik tersedu-sedu nak pilih couse ape sebab result matrik cukup-cukup saje dan mula hilang perasaan berangan cita-cita zaman kanak-kanak nak jadi angkasawan bagai..

dah abis universiti mula la bengong nak cari peluang pekerjaan..huu...

jangan nak tanya aku bila nak kawen..mmg aku hempuk dengan pasu bungan bonsai kat depan rumah aku ni jugak karang..

sekarang ni aku dilemma gilos..gilos..kerja??..master??.. kawen..?? ehhh!

kerja dengan master je la!!

aku jenis manusia yang berperancangan so bila terpkasa "just go with the flow" ni sakit jiwa sket la..huhu..tahu wehhh..serius tak tahu nak buat keputusan..

lagi satu kadang-kadang rase nak lempang diri sendiri bila berangan nak terus kerja yang best2..huhu..

tapi buat masa ni aku tak memilih..tapi apakan daya hanya mampu meleleh ayark lioqq tengok kawan-kawan pergi interview..aku? non hado yang panggil..serius sedih tahap gaban..rase nak terjun tiruk tali air tepi rumah ni je..huhu...


oh tuhan..tolonglah bantu aku buat keputusan..huhu...

~thanx for reading..feel free to drop by~

No comments:

Post a Comment