word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Wednesday, February 22, 2012

PROGRAM TITIAN KASIH INSAN ISTIMEWA














~thanx for reading..feel free to drop by~

semester 6

salam..hye semua
dah lama tak update blog..
seriously sangat busy dengan praktikal..
janji nak cerita pasal praktikal tak kesampaian lagi memandangkan masih banyak lagi tuntutan lain dan macam biasa bila dah sedia bersifat malas..ngee

pejam celik..pejam celik dah masuk semester 6..rasa macam baru je lagi mendaftarkan diri di kampus gong badak dulu sewaktu UniSZA masih lagi dipanggil sebagai UDM
tak terasa masa berlalu..
maknanya hanya tinggal satu semester je lagi untuk kelas-kelas teori dan setahun akan datang untuk kelas-kelas praktikal..
tak sabar nak kerja..haih..even dah tahu dah macam mana kisah-kisah bila dah kerja, tapi still nak kerja cepat2..terasa nak cepat-cepat balas jasa mak dan abah..walaupun sedar mmg tak kan mampu untuk balas jasa mereka..sebab jasa-jasa mereka terlalu besar..hebat dan mahal..

dan jika diberi peluang untuk sambung study..itulah yang akan di grab dulu
aim kalu boleh nak ade master b4 kawen..boleh??




okeh malas datang lagi..next time update pasal attachment..*kalau rajin*


salam.






Friday, January 27, 2012

temerloh ke kuala lipis

salam..
hye semua..
dah lame tak update blog memandangkan terlalu busy untuk community attachment
so di kesempatanhari minggu yang mulia ni baru ada peluang nak update blog
tapi bukanlah nak cerita pasal attachment..itu maybe next time *kalau rajin..kui3

*
*
*
last week sekali lagi kami satu keluarga terpaksa berpindah dari temerloh ke kuala lipis
dah hampir lima tahun dah tak pindah-pindah ni..akhirnya mimpi ngeri itu bertandang kembali
actually abah dah dapat surat pindah dari last year lagi..tapi disebabkan beberapa kekangan, makanya terpaksa ditangguhkan

so, dikala semua warga cina menyambut tahun baru mereka, kami pula bertukus lumus mengemas rumah..*penat duhh

hope ni adalah yang terakhir before abah pencen pada tahun 2013
tak larat da weh nak pindah2 ni

namun ini adalah pengalaman ke tiga aku pindah-pindah rumah ni
mula-mula dari terengganu ke pahang, lepas tu lepar ke temerloh dan ini temerloh ke kuala lipis
tapi actually keluarga aku dah banyak kali dah pindah-pindah ni..tapi semuanya time aku dekat asrama, so tak de lah aku turut menymbang tenaga bersama- sama..haha..dasar pemalas

ini adalah kehidupan normal bagi seorang staff felda macam abah..so nak tak nak kena go thru jugak..ini dah dikira baik kena pindah dalam semenanjung jek..

felda mengkawang -> felda kerteh -> felda semaring -> felda lepar utara 14 -> felda lepar utara 9 -> pejabat wilayah zon timur (temerloh) -> pejabat wilayah zon timur (k.lipis)


kali ni abah memilih untuk stay di kuaters instead stay dekat taman perumahan..sebab mak kata dia tak suka stay kat rumah teres, tak suka kehidupan taman..so abah layan jek

btw..aku suka kehidupan rumah baru ini..sebab rumah satu-satu, lepas tu pindah-pindah jek terus pakej dengan dusun rambutan *dusun la sangat..haha

tapi yang tak suka, jauh sikit dari bandar, line maxis segan silu jek nak timbul, tapi alhamdulillah line celcom tetap utuh.. alhamdulillah lagi sekali broadband pun ok walaupun hanya dengan line edge..


tapi masih tak sempat lagi nak round-round bandar kuala lipis, maybe cuti-cuti akan datang *ade lagi ke cuti











*pheww..pheww..dah pergi tengok rumah siti nurhaliza di kuala lipis..gile besar weh..depan rumah pun hampir ade 10 buah kereta...* next time update gambo umah siti la..

* haih tak sempat nak g ronggeng star mall




~thanx for reading..feel free to drop by~

Friday, January 20, 2012

Sunday, January 15, 2012

new books for new year

salam..hye semua..


kat bawah ni antara buku-buku yang berjaya dirembat di awal tahun
hobi membaca dah datang semula
tapi tak tahu la bertahan sampai bila
hopefully bertahan sampai bila-bila
btw..3 hari lepas exam ni rase bosanlah pulak sebab takde pape nak buat selain daripada mengadap movie 24 jam
tapi musim-musim free mcam ni cam tak menarik pun semua movie-movie tu..tapi kalau musim study week even cerita 20 tahun lepas pun menarik..godaan syaitan dan nafsu semata-mata..duhh!!




REJUVENATE
buku ini dah lama dikeluarkan..tapi teramatlah hot..susah betol nak cari dari 2 tahun lepas lagi..tinggal satu naskah ni je lagi kat kedai tu..ape lagi..ayuh rembat..amatlah berbaloi..
*

*

*

*

*

SYAMAIL MUHAMMADIYAH
buku ni menceritakan kisah-kisah Rasulullah..sangat menarik!
*

*

*

*

*

MALAM PERTAMA DI SURGA
buku ni teramat menarik..terjatuh hati pada buku ni masa zaman matrix lagi..ade sorang ustazah tu selalu ceritakan isi buku ni..best weh!!
*btw cover buku yang aku beli tu bukan macam ni


sesungguhnya musim lapang ni harus dipenuhi dengan perkara yang berfaedah
*peringatan untuk diri sendiri*


~thanx for reading..feel free to drop by~