word power

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”
DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

lets follow each other

Showing posts with label kehidupan. Show all posts
Showing posts with label kehidupan. Show all posts

Wednesday, May 29, 2013

tragedi mei

salam..sekarang aku di minggu ke 3 praktikal di ppum ni haa..ape yang aku boleh katakan semakin boleh adapt dengan suasana kat sini..hectic life..

ok itu bukan tujuan aku menulis malam ni..tajuk gaya tragis je kan...sob..sob..hari ni adalah hari tak produktif sangat bagi aku..banyak kejadian berlaku..sedih..sob..sobss..hanya pukul 10 malam baru dapat rasa makan nasi..


pagi tadi ada grand table round peads..alhamdulillah hari ada rezeki duduk atas kerusi..yang sebelum ni memang berdiri jela hampir 2 jam..hari ni consultant xde..so maybe drg cut jela mane-mane yang tak penting..tq pada yang tukan bagi kerusi..dan aku dengan muka tak malu ambik jela..hik3..ada specialist bawak coklat dari Ausie..nampak sodap..yummeyh..tapi puas aku belek kotak die xde pun tanda halal..so aku rasa was2 makan syubhah la kalau aku makan kan..so aku tahan je nafsu gila coklat aku nih..

lepas grand table round HOD bagi kami assigmnt suruh pegi timbang corn starch untuk patient 2 beradik ni..kesian penyakit genetik..dua beradik kena..glycogen storage disease..erm..sihat je nampak budak tu tapi tak siapa yang tahu penyakit dia..aku pun terkejut..actually ni baru first time aku dengar pasal penyakit ni..noob kan..well lain kali la aku cerita pasal penyakit ni..so lepas dah timbang-timbang corn starch..aku pun pegi la ambik diet recall patient..habis ambik diet recall tengok jam dah pukul 1.30 ptg..dah masuk lunch hour..owh..tak smepat nak makan..terpaksa lagi salin case note untuk case discussion..abes2 tulis dengan cari LCD bagai 1.50 ptg..terus turun wad n pegi beli roti and air milo..pastu pegi solat..petang ni akan ke wad geriatric kalu tak makan takot aku je yang tombang..


so sampai bilik student dalam pukul 2.15ptg aku terus melantak milo tu sampai abes setin..terus rase full..tak makan roti pn lagi.. then aku terus msg dietitian yang akan ke geriatrik wad nak ingatlan die..tup2 die call balik cakap hari ni kat geriatric takde case..so die bagi assigmnt..ahh..stress.kalu aku tahu awal aku dah pegi makan nasi da..aku ni dah la dasar tekak Melayu nak nasi jugak..

then aku pun plan nak ciapn kerja yang Miss T bagi tapi nak emel internet pulak tak dapat..then plan pegi ICU nak follow up patient semalam yang aku plan nak buat case presantation then nak pegi wad surgery nak buat KKP.. macam biasa dengan tenangnya masuk ICU pakai white coat dan galas beg khazanah..tetiba bunyi alarm tanpa henti..then ada nurse kat situ cakap alarm bunyi sebab kami pakai white coat..WTH..baru semalam datang takde alarm bagai pun..rupa-rupanya baru letak alarm hari ni..Oiccc...so lepas ni memang tak boleh nak angkut buku banyak-banyak lagi la pegi ICU..then usha-usha  la patient yang aku nak follow up tu..tengok2 katil die kosong...name dah xde kat ICU..rupa-rupanya dah pindah ke wad surgery biasa..ahhh apekah..,

tapi aku bersyukur jugak coz bilah dah ke wad biasa means that patient aku tu dah stable dan boleh continue feeding..sbb smalam she is still TPN..owh  semoga harapan aku cerah nak buat case presentation yang ni..
so bertapak la kau ke 7U..pegi salin case note bagai..then bergerak untuk buat KKP..dapat srg pn jadi la hari ni.. then nak lepas dah siap KKP aku turun lah bawah..tetiba terjumpa dengan srg dietitian ni Miss J..tanye dia nak pegi wad ke..then tnya nak ikot die..so dia bagi je..so bertapak semula ke wad 11 which is medical ward..so dapatla input sikit kan dengan dia cakap dengan carer patient..then tetiba tnaya pasal AKI..dan-dan tu jugak bagi assgmnt pasal AKI..erkkk..

pastue die suruh estimate calorie intake patient tu..masa tu baru sedar calculator xde..tadi amsa ICU ade je..waaaa xtaw tinggal kat mana..then bergegas ke 7U semula..malangnya lift tanak bukak pintu di tinggat 7..waaa cuak di situ dah la srg2..rupa-rupanya lift tu mmg xleh nak bukak pintu di tingkat 7..so naik lift samapi tingkat 6 then terpaksa naik ikut tangga..sob..sob.....

tapi still xjumpa..huhu..then bertapak pula ke tingkat 3 tempat ICU..malangnya lift tu pulak buat hal tanak brenti tinggat 3..apekah ini..terpaksa berhenti sampai tingkat 2 dan naik ikut tangga..tapi malangnya xde jugak..huhu..sedih...macam mana nak kira-kira esok ni..dala calculator handphone xbest nak kira-kira..nak exam nanti adekah kena beli yang baru???..sob..sob..tapi sedih sangat sebab calculator tu dari form 1 lagi..sgt ade sentimental value..ke dah memang sampai ajal die???




~thanx for reading..feel free to drop by~

Thursday, February 14, 2013

officially final semester

salam alhamdulillah..finally officially masuk sem 8..padahal dah start 2 minggu yang lepas.. tapi baru hari ni dapat result sem lepas.. agak lambat ye di situ..sedangkan nextweek ni student-student lain dah nak sem baru dah..

alhamdulillah bersyukur sgt result sem ni jauh dari jangkaan.. terima kasih pada semu lecturer dan CI yang banyak membantu..syukur sgt2 subject paling killer finally membuahkan hasil yang sgt manis selepas berhempas pulas menyiapkan..inilah yang dikata bersusah-susah dahulu bersenang kemudian..

rasa terbayar segala kepenatan..sebab sem ni dilalui dengan penuh dugaan dan cabaran..

result kali sungguh bermakna sebab hampir seminggu ni hati asyik bermuram durja je disebabkan beberapa kekurang yang terpaksa dilalui..bertukar tempat praktikal.. terpaksa extent kan tempoh parktikal dan mcm2 la..dan macam biasa.. Allah lebih tahu ape yang terbaik untuk kita..terasa segala kepahitan hilang macam tu je.. terima kasi Allah..

terima kasih mak..abah.. siblings..
lecturer..CI..
awak yg kacak di hati sy..hehe
dan kawan2..


sekarang ni hanya tinggal semangat yang bekobar-kobar nak habiskan praktikal ni nak balik bercuti seminggu...eh!!

semangat berkobar-kobar nak hard boundkan thesis dan meneruskan perjuangan sem ni...laaaa...

tahniah pada kawan-kawan dan adik-adik yang reach target masing-masing.. yang tak reach takpela..insyaAllah ini yg terbaik untuk kita.. terus berusaha..yeehaaaa!!!...
pada adik2 selamat bersemester baru..





"kalau semalam Allah berikan aku hujan.. aku bersedih sangat.. rupa-rupanya hari ni Allah nak hadiahkan aku pelangi yang cantik sangat.. Alhamdulillah..semoga aku menjadi insan yang sentiasa bersyukur kepada Nya"


~thanx for reading..feel free to drop by~

Friday, September 23, 2011

hakikat seorang student

salam..hye semua!
ape khabar..semoga kita semua di bawah lindungan-Nya

dah lame tak update blogkan..dua minggu start kuliah teramatlah buzy..everything nak kena settle down..sometimes rasa macam dah takde masa untuk diri sendiri..even banyak juga masa tebuang untuk perkara sia-sia..tapi jiwa tetap rasa kosong..kenape eh??

terasa diri semakin sendiri even dikelilingi oleh kawan-kawan yang sporting
kalau dulu hobi masa lapang adelah facebooking..tapi sekarang ni tak lagi..kenape eh??

everything rase dah berubah..saat ni terasa hati sangat kosong..adekah ini sign and symptom homesick..seriously rindu mak abah..siblings..anak-anak..rindu pada dia..sampai satu saat rase macam nak nanges kuat-kuat..biar semuanya lepas..sangat terseksa bila ade dekat tapi terasa jauh..

ya Allah kau tabahkanlah hatiku..

saat ni baru lepas baca blog sorang kawan lame..terasa sangat kerdil diri aku..kami bermula sesuatu yang sama..tapi aku hilang sesuatu..dan dia tetap utuh..aku kalah lagi bila dia seimbang dunia dan akhirat..rupa-rupanya banyak yang aku lupa..betapa sia-sianya hidup yang ada tanpa mencari keredhaan Allah sedang Allah banyak buka mata aku untuk melihat betapa besarnya ciptaan-Nya..betapa hebatnya ketentuan yang Dia dah aturkan..kenape semua tu tak pernah istiqamah??..aku yakin Allah tetap bersama aku kadang-kadang aku lupa..Dia tetap membuatkan aku ingat pada-Nya even sekejap..

dalam dunia ni kita takkan dapat everything yang kita nak..tapi setiap yang terjadi pasti ada hikmah..aku pasti semuanya besebab..


salam.

*rasenye tajuk tade kaitan langsung dengan post ni..ahh lantak la..


**dua hari lepas 21/9/2011 birthday anak buah kesayangan wan alif zulkarnain yg ke 3..syu doakan yik menjadi anak yg soleh..semoga yik menjadi anak yang menyenangkan ummi dan abah..syu sayang yik sampai bila..i miss u sayang..

***sy rindu awk juge..huk3..


~thanx for reading..feel free to drop by~

Friday, August 19, 2011

WAD 3 UTARA HUSM

salam..hye semua..
selamat berpuasa hari ke 20!
semoga kita semua terus tingkatkan amalan dan ibadat

hari ni selamat berbuka bersama keluarga tersayang selepas 6 hari berada di negeri Kelantan Darul Naim..ok sekarang ni bukan nak cerita pasal berbuka puasa tapi nak cerita pasal wad 3utara Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) , Kubang Kerian..wad 3U ni adalah wad sugery perempuan di HUSM terletak di tingkat 3 bangunan 102 HUSM tu..kenapa nak cerita pasal wad ni??sebabnya 2 mlm sy stay kat hospital ni temankan akak..kali ni tanak lagi cerita pasal penyakit akak..next time insyaAllah akan dikongsi..

ok, wad ni menempatkan patient yang tengah tunggu turn untuk di-operate or post-operative patient..wad ni untuk perempuan sahaja..tak tau la wad surgery untuk lelaki nama apa pulak..sebab tak sempat nak jalan-jalan dalam hospital..hehe...


wad ni macam dibahagikan kepada dua bahagian..sebelah untuk patient campur-campur sakit ape semua..then sebahagian lagi adalah bahagian neurology..kat bahagian tu memang agak ramai patient daripada bahagian sebelah lagi..bahagian-bahagian dalam wad ini dipisahkan oleh kaunter nurse, pantri dan stor..

1st time datang HUSM ..sangat teruja..terutama bila melangkah ke wad surgery ni..namun rasa teruja tu sekejap je..rasa nak menitis air mata bila tengok patient2 kat dalam wad tu..terutama yang dibahagian neuro..majornya memang dalam keadaan koma..dari remaja sampailah yang tua..HUSM ni peraturannya tak la ketat sangat..even kat wad perempuan pun lelaki boleh jaga..ada yang siap bawak anak kecil lagi..sebab takde orang nak jaga kat rumah..keadaan flexible cam ni ada baiknya..kadang-kadang kita tak tahu kesusahan keluarga tersebut..mungkin makcik-makcik tu hanya ada anak lelaki je kn..ade yang cucu lelaki jaga neneknya..terharu weh!


macam-macam kes dalam wad ni..rasa macam tak sanggup nak tengok keadaan dalam wad ni..sedih sangat..betapa kebalnya hati doctor2 dan nurse yang jaga patient2 ni..hebak!!
teringain rasa nak cerita pasal patient2 kat wad 3U tu..sape2 yang rasa nak jadikan kes study pun ok jugak..eyh ade ke yang nak study time2 cuti ni..haha


case 1
seorang patient wanita berumur lebih kurang 40 lebih..demam dari hari 1st puasa..dengan muntah2..klinik just bagi PCM dan suruh balik rumah..tapi makcik ni tak baik2 juga..sekali HUSM sahkan hati dia bernanah..tapi nanah tu tak matang lagi..20/11 ni baru boleh operate untuk sedut nanah tersebut..see..berapa lama makcik tu kena bertahan..dia memang tak rasa sakit pada hati dia tu..tapi dia demam teruk..muntah2..lansung tak boleh bangun..setiap setengah jam nurse akan datang inject antibiotik..sedih tengok keadaan dia..nasib baik ada anak-anak perempuan yang boleh uruskan dia..kes makcik ni menarik perhatian sy sebab kes dia ni melibatkan dietitian..tiap kali dokter datang pada makcik ni mesti dia akan paggil dietitian sama..sy just curi-curi dengar perbualan dorang..tapi tak faham sangat..kenapa sy berminat?? haruslahkan..kan bakal dietitian..haha


case 2
seorang makcik umur lingkungan 59 tahun..datang dengan sebelah wayar yang menyambungkan ureter dia tercabut..kedua-dua belah kidney dia disambungkan wayar..maksudnya urine dia tak disalurkan ke urinary bladder..tapi yang lebih menyedihkan makcik ni jugak ada cancer rahim dan masalah jantung..sedihkan..serius tak sanggup kalau terkena pada family sendiri macam ni..tapi part houseman officer (HO) yang incharge makcik ni memang menyakitkan hati..dia soal2 makcik tu pasal ubat jantung yang makcik tu ambil..kebetulan makcik tu tak bawak ubat dia coz datang HUSM tergesa-gesa sebab wayar dia tu tercabut..HO tersebut boleh ckap kat makcik tu "macam mana sy nak bagi ubat pada makcik..makcik pun tak tahu ubat apa yang makcik ambil.."..makcik tu jawab "tak pela..tayah kasi la ubat..dah makcik pun tak reti ubat ape"
tak faham kat sini siapa dokter..makcik tu ke HO..dah sedia tahu makcik tu org tua..org kampung lagi..manalah dia nak kenal jenis2 ubat..dahtu dia pula ada banyak penyakit..mestilah ada banyak jenis ubat..kat hospital memang takde record ubat patient ke???


case 3
seorang makcik yang dah lama sakit-sakit..tapi still tak tahu sakit apa..tiap kali buat test dokter still tak dapat kesan...selepas lama menderita akhirnya result test menunjukkan makcik tu ada ketumbuhan dalam perut die..tapinye ketumbuhan tu bergerak-gerak..dokter kena tunggu lama untuk buat operation untuk pastikan ketumbuhan tu tak bergerak..makcik tu bari lepas operate dua hari lepas..lepas operate dia muntah2 teruk dengan demam..mungkin kesan daripada operate tu..kesian kan..


case 4
seorang patient berumur 21 tahun..mula-mula dia datang buat medical check up coz perut dia tiba-tiba jadi buncit..lepas buat check up..dia disahkan ada cancer rahim..kesian..tengah budak-budak seusia dengan dia happy-happy..tapi dia terlantar di hospital..lebih sakit lagi bila semua bahagian reproductive system dia kena remove..apa yang lebih berharga bagi seorang wanita bila sesuatu yang mungkin membahagiakan hidup dia dah tak ada..??lagi jatuh ditimpa tangga bila cancer dia tu dah merebak ke colon..colon dia pun kena remove..so sekarang ni dokter just tebuk perut dia untuk buat saluran najis..serius kesian weh..


case 5
seorang patient perempuan ada gallstone pada gallbladder dia..*name pun dah gallstonekn..of coz la pada gallbladder ..haha*..ok nak cerita patient ni unik sikit..1st ultrasound dia menunjukkan da 7 biji gallstone..yang paling besar bersaiz 1.43 cm..then dokter amik keputusan uktuk buat ERCP..tapi selepas ERCP menunjukkan bahawa langsung takde gallstone tu dalam gallbladder or dalam saluran..apekah??kenapa?? ERCP??.. *pasal patient ni akan diceritakan dalam entry akan datang okeh..


btw, banyak lagi kisah-kisah dalam wad tersebut..tapi insyaAllah akan diceritakan lain kali..bersyukurlah kita yang punya tahap kesihatan yang baik..sedangkan insan lain bertarung dengan nyawa..terasa diri ini teramatlah manja tak bertempat..demam-demam sikit dah tak boleh nak buat apa-apa..kadang-kadang malas je yang lebih sebenarnya..terfikir lagi, dalam keadaan kita yang sihat ni..banyak mana ibadat kita..berapa banyak pahala yang kita dah dapat..jamin ke masuk syurga??..sedangkan orang-orang yang sakit masih bersusah payah bangun untuk menunaikan tanggungjawab mereka pada Allah swt.kita bagaimana??


3 hari 2 malam di HUSM banyak mengajar erti kesabaran..kesusahan..terima kasih pada semua dokter2 yang sanggup oncall malam2..nurse2 yang baik hati..I wonder kenapa nurse2 di HUSM tersangatlah baik even ada la jugak sorang dua yang sombong..tapi meraka teramat berbeza daripada nurse hospital kerajaan yang sombong tak bertempat..adakah sebab mereka-mereka di HUSM separuh swasta?? *sori if ada yang terasa hati..tapi inilah kebenaran..*


nanti nak cerita pasal HO pulalah..best tengok dorang bersemangat..tetiba time tu terbayang en.dokter sy..hik3..awk pun mesti semangat camtu jugakkan nanti..dah boleh bayang da camne seriusnye..hik3..


*eyh HO yang rawat akak sy tu teramat comel dan cntek ok...name dia dr.stanza cinta..eyh silap..dr amni..haha..muka lebih kurang amni dalam stanza cinta tu jugak..tapi lagi comel..dah tu lembut jek..speaking berabuk slang london..kah3..rerupenye bekas student manchester university..coppp!! nak jadi cam dia jugak lah..tapi manalah bolehkan dia dokter..sy dietitian je..tapi jd wife dokter ok gak kan..*mode gatal..lalala*
kalau sy jadi patient mmg terus baik tengok muka dokter tuh..kalu jadi patient lelaki plak..biarla discharge lambat2 sket..sebab rase tenang je tengok muka dokter tu..ngahaha...sekian.

~thanx for reading..feel free to drop by~

Tuesday, June 28, 2011

recover

salam...bye semua..

erm hampir seminngu lebih tak dapat update blog memandangkan kehidupan tersangatlah bz dan tahap kesihatan yang semakin buruk..hari ni barulah ada tenaga sikit nak on9 setelah tiga hari yang pudar..cewaahh

okeh untuk pengetahuan semua kami sekeluarga diserang symptom sakit perut..bermula dengan along sakit-sakit perut dan muntah..dan doctor dengan jayanya telah suspek gastic
hah..kalu nak taw apekah symptomnya boleh la melawat disini
then sehari lepas tu sy ikut la angah pegi umah mertua dia kat klang
pada hari yang sama c alif muntah-muntah dan demam
masih terngiang-ngiang lagi masa sy nak pegi tu dia menangis nak ikut..rasa sedih sangat
petang tu mak call cakap alif demam..fuuhh!!
time tu sangat nyesal ikut pegi klang

so, balik2 je dari klang..alif da okie..tapi c adik pulak cirit birit
bagi dia minum susu ibarat macam curahkan air je
mane taknya atas masuk, bawah keluar
najis die lansung takde berketul2..sebijik macam susu dia yang minum tu
perut ibarat macam dah tak boleh tapis lagi

malam tu bermulalah sesi menjaga orang sakit..uda pulak demam teruk..kesian dia..ayah pun demam..siang tu sy macam driver kehulu kehilir ke kedai nak penuhi permintaan dorang..mak pulak sakit lutut..biasala orang tua..kesian sangat..sy malam tu da pening-pening lalat..tapi gagahi jugak tolong mak..
hari ahad tu bangun agak lambat..seriously kepala rasa sangat berat..rasa macan time study week pulak..yelakan time study week malam2 tido lewat coz study *study la sabgatkan..haha*

lepas lunch tu mmg sgt2 tak tahan da..muntah banyak kali..badan rasa sangat sakit-sakit dan lesu..petang tu jugak pegi klinik
yang sakit hati nak taw ape doc tu buat?

dahla kena tunggu lama..then masuk bilik doc

doc: sakit ape
sy: muntah2 n sakit perut sikit

*letak stethoscope kat perut sy tak sampai 1 saat *

doc: awak ni gastric
*sambil tekan keyboard computer*

dalam hati : yang tu jeke ko nak cakap doc..aku bagaikan nak mati tahan sakit
dengan rasa sakit hari

sy : macam mana doc bleh tahu sy kena gastic *tahu ini soalan bodoh untuk seorang doctor*
doc : biasanya memang ini symptomnya *erk*

doc : sy beri awak injection ok
sy: ok..erm kakak sy pun macam ni jugak dua hari lepas,.then doc cakap gastric jugak..tapi pegi hospital rupa-rupanya sakit lain..

doc: erk..kadang-kadang sakit perut ni orang ingat gastric..tapi sebenarnya ada masalah lain

sy: so??
doc : takpe kita kasi ubat dulu..tengok macam mana nanti

*adekah aku bahan experiment????*

siyes rase nak ketuk2 je kepala doc tu..haih..



adooiii..hidup sangatlah terseksa sekarang ni..nak makan pn akan rasa nause..dahla dasar kuat makan..terpaksa tahan nafsu..dah tu xleh makan banyak2 sekaligus..lagi tak best best boleh pulak tersedar dari tidur sebab lapar..dah la tak boleh tahan-tahan lagi..arrgghhh!!..sangat terseksa...sekian saje..


because she is me

Wednesday, June 8, 2011

tasik kenyir

salam..hye semua..
2 jun haritu sy ada ikut trip U ke TASIK KENYIR
tempat yang sangat diidam-idam kan untuk bercuti bersama bestmate tersayang..namun malangnya pengurusan trip ini agak tunggang langgan*maybe*
coz ade la beberapa sebab dalaman
trip ni free jep coz dalam perancangan pelacanran ISLAND HOPPING di tasik kenyir ini

sungguh sy tak sangka tasik kenyir tersangatlah indah dan menarik
dulu2 just fikir like
"ala..ade ape kat sane..setakat tasik je pun..bukan bleh mandi pun"
hik3..silap rupe2nye..
he is amazing

macam pegi KILIM GEOFOREST PARK kat langkawi tu pulak
malas r nak cite banyak2 pasal tasik kenyir nih..
meh r bace sini

TASIK KENYIR

tapi siryes r..lepas ni memnag nak buat trip ngan classmate pegi enjoy kat sane
*tak leh blah nak g enjoy..ngeng*

walaupun banyak tempat yang tak pegi lagi memandang kan tasik kenyir ada 340 island
sbb tempat2nya agak jauh..so mmg tak sempat la kalau nak pegi semua tempat dalam masa sehari je kan..

so moh le kengkawan kite kumpul duet seposen sejam untuk ke tasik kenyir okeyh..
btw thanx alot to ketengah
atas percutian sehari tanpa bermalam ituh okie..hik3..










taman herba..wau..like2 coz bleh minum herba2 yang direbus secara live
macam kacip fatimah..dewa..erm.. ntah tak ingat
dengan tongkat ali..yang dewa2 tu both male n female bleh minum..yang kacip fatimah disarangkan pompuan jep..yang tongkat ali bot blrh..tapi tersangatlah pahit..actually sy tak rasa pun tongkat ali tu..kawan2 yang gtaw..
hehe yang kacip fatimah, mas cotek dngan dewa2 tu rase macam teh tawar..mula2 takut nak minum..pastu bantai jep..alang2 dah dahaga..haha

eyh2..nnti nak buat sauna free taw kat sane..meh la kite pegi..



taman burung..tapi macam ayam jek burung2 tersebut

gile santek..moh pegi sane..





psss: sehari lepas kenduri aqiqah khalisha ..ayah sy ajak pegi lagi sekali sebab nak bawak parents die..tapi sy tolak sebab nak g rongeng kat pc fair..namun tidak kesempat..haih..rugi wooo..inilah yang dinamakan yang dikejar tak dapat..yang dijinjing berciciran..

dengar kate just pegi due tempat like taman herba dan air terjun saok dah rm 150 ongkos botnya...so gimana ini..kena setat berjimat sekarang...weeee

* encik bofie..nnti g honeymoon sane pom okie gak eyh..hik3...
jom2 pasni pehi island yang ade keloh tu plak..ayah kate bot nk g sane rm 300
pokai ceq..ade nak sponsor??
because she is me

Thursday, May 26, 2011

alhamdulillah


result sem 4 dah keluar
alhamdulillah
walaupun tak la hebat mane tapi sy tetap bersyukur
nak tergelak pn ade masa tengok tadi
sungguh lain dari jangkaan
yang dijangka boleh score menjadi hancur
yang disangka hancus boleh pulak score

takpe la..sem depan mesti usaha gigih lagi


baru sekarang dapat check result..memandangkan anak-anak buat hal hari ni..ade ke patot tanak tido dari pagi..dari kecik sampai yang besar same jek
sy n mak cam nak semput da..haih..
esok n seterusnya jgn buat camtu lagi okeh


ey2..esok last sekolahkan..maknanya esok sehari lagi la nk tunggu cuti kan..keh3..sonok3







*owh sgt kerinduan okie..harap die baek2 saje di sane..study rajin2 okeh..miss u..love u..

because she is me